کنکور سراسری

کنکور سراسری /

دسته بندی : اخبار

تگها : کنکور سراسری , کنکور ,

اخبار- کنکور سراسری

کنکور سراسری

کنکور سراسری


کنکور سراسری از سال 1348 برای گزینش افراد داوطلب ورود به دانشگاه ها برگزار شده و تا اکنون ادامه دارد. سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https://www.sanjesh.org و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، مسؤول ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج آزمون می باشد. قبل از سال 1377 بصورت آزمون دو مرحله ای و بعد از آن بصورت تک مرحله ای برگزار شده و از سال 1401 هم بصورت دو آزمون در دی ماه و تیرماه برگزار می شود.

هرسال چند ماه قبل از برگزاری کنکور دفترچه ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده میشود. مراحل ثبت نام و زمان بندی مراحل در اطلاعیه های سازمان سنجش اعلام می شود. مراحل ثبت نام بصورت آنلاین انجام شده و قبل از آزمون، کارت ورود به جلسه کنکور در سایت در دسترس قرار می گیرد . آزمون در نوبت های مختلف برای داوطلبین رشته های تجربی، ریاضی، انسانی ، هنر و زبان های خارجی برگزار می شود. نتایج پس از بررسی پاسخنامه بصورت یک کارنامه اعلام شده و داوطلب میتواند با توجه به رتبه خود انتخاب رشته کند.

پذیرش دانشجو در این کنکور در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه ای انجام می شود. پذیرش دانشگاه ها در دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های دولتی ، دانشگاه آزاد ، فنی و حرفه ای و پیام نور انجام می شو د و پس از بررسی انتخاب رشته داوطلبان ، وضعیت قبولی آنها اعلام می گردد . در سال های قبل آزمون کنکور از دروس عمومی و تخصصی پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم برگزار می شد. ولی از کنکور 1402 آزمون تنها از دروس تخصصی هر رشته بوده و دروس عمومی از کنکور حذف شده اند. همچنین تأثیر معدل در کنکور اعمال خواهد شد .