ایمونولوژی،ایمونولوژیست ها در چه زمینه ای میتوانند فعالیت کنند؟

ایمونولوژی،ایمونولوژیست ها در چه زمینه ای میتوانند فعالیت کنند؟ /

دسته بندی : معرفی رشته

تگها : رتبه , دکتری , کنکور سراسری , کنکور , ارشد , دانشجو , علوم-تجربی , هدف , ارشد وزارت بهداشت , موفقیت , برنامه ریزی , زیست , آزمون , ایمونولوژی ,

معرفی رشته- ایمونولوژی،ایمونولوژیست ها در چه زمینه ای میتوانند فعالیت کنند؟

ایمونولوژی،ایمونولوژیست ها در چه زمینه ای میتوانند فعالیت کنند؟

با توجه به افزایش نگرانی‌ها در مورد بیماری‌های ایمنی‌، بازار کار برای افراد با تخصص در ایمونولوژی در حال گسترش است. فرصت‌های شغلی مختلف در این حوزه شامل موارد زیر می‌شود:

  1.  پژوهش: افراد متخصص در ایمونولوژی می‌توانند در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی یا شرکت‌های داروسازی به عنوان محقق یا دانشمند پژوهشگر فعالیت کنند.
  2. پزشکی: افراد با تخصص در ایمونولوژی می‌توانند به عنوان پزشکان ایمونولوژیست در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها یا مراکز بهداشتی فعالیت کنند.
  3. صنعت داروسازی: شرکت‌های داروسازی نیاز به ایمونولوژیست‌ها برای تحقیق و توسعه داروهای جدید دارند.
  4. آزمایشگاه‌های تشخیصی: افراد با تخصص ایمونولوژی میتوانند وارد دنیای تشخیص و بالین شده و قادرند آزمایشگاه تشخیص آسم و آلرژی تأسیس کنند و یا با عزیزان دارای مدرک دکترای هماتولوژی و بیوشیمی و باکتری شناسی همراه شده و یک آزمایشگاه تشخیص طبی جنرال تأسیس کنند که مطمئناً این مورد از نظر درآمد مطلوب تر خواهد بود. اما مشکلات کاری خاص خود را هم برای کسب مجوز خواهد داشت!
  5. آموزش: افراد با تجربه در این حوزه میتوانند به عنوان استاد یا مدرس در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی فعالیت کنند.

حتی ایمونولوژیست ها میتوانند مقام هیأت علمی را در دانشگاه کسب کنند و یا در مراکز دانش بنیان دولتی یا خصوصی مشغول به فعالیت شوند و یا حتی خودشان یک مرکز پژوهشی بالینی تأسیس کنند.