نکته های آموزشی- مطالعه به سبک ژاپنی‌ها

مطالعه به سبک ژاپنی‌ها

دانش آموزان ژاپنی به سخت کوشی و موفقیت معروف هستند زیرا روش و اصول خاصی برای درس خواندن دارند که برای رسیدن به موفقیت به آنها کمک میکند.

 

داشتن یک روتین صبحگاهی

صبح ها قبل از اینکه وارد کار شوید، ذهنتان آزاد است.

سعی کنید برای خودتان یک روتین صبحگاهی مثل ورزش، صبحانه مقوی و... داشته باشید و شبیه به دانش آموزان ژاپنی عمل کنید؛ قطعاً وضعیت تان بهبود بخشیده می شود و با انرژی بیشتری کار خود را آغاز می کنید.

 

داشتن یک روتین شبانگاهی

بهتر است که قبل از آن تمام اپلیکیشن ها را خاموش کنید و یک روتین شبانگاهی سالم برای خودتان در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک دوش آب گرم بگیرید تا آرامش بیشتری داشته باشید.

اتاق خود را مرتب کنید

وضعیت کنونی ذهن شما روی محیط اثرگذار است و این موضوع برعکس هم صدق می کند. هنگامی که وسایل روی میزتان تمیز و مرتب باشد، مغزتان دسته بندی بهتری دارد.

نادیده نگرفتن زمان استراحت

درست است که باید با کیفیت درس بخوانید اما وقفه هایی که بین درس خواندن ایجاد می کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می شود که بهتر مطالب را بفهمید و ذهن تان بیشتر استراحت می کند.

خودسنجی

یک روش ساده و مستقیم که دانش آموزان ژاپنی از آن استفاده می کنند، فلش کارت هایی است که یک نوع امتحان از خودشان محسوب می شود. همچنین به غیر از فلش کارت ها می توانید برای خودتان طرح سوال کنید و از خود آزمون بگیرید و بفهمید که چقدر مطالب را به یاد سپرده اید.

 برنامه مطالعاتی

در نظر سنجی ای از دانش آموزان ژاپنی متوجه شدند که 91% آن ها موافق داشتن برنامه مطالعاتی هستند و آن را راهی ضروری برای رسیدن به اهداف تحصیلی خودشان می دانستند.

 

در اکادمی دکتر نامجو روش های اصولی مطالعه را می اموزید

برای مشاوره رایگان همین حالا اقدام کنید