شرایط اپلای علوم آزمایشگاهی به خارج کشور

شرایط اپلای علوم آزمایشگاهی به خارج کشور /

دسته بندی : بورسیه تحصیلی

تگها : دکتر سوده نامجو , هدف , محصل , علوم ازمایشگاهی یک , بورسیه تحصیلی , اپلای تحصیلی , مهاجرت , مشاوره تحصیلی , مطالعه کنکوری , کنکور ,

بورسیه تحصیلی- شرایط اپلای علوم آزمایشگاهی به خارج کشور

شرایط اپلای علوم آزمایشگاهی به خارج کشور

بهتر است با چه شرایطی با رشته علوم آزمایشگاهی از کشور خارج شویم و یا اینکه کدام گرایش های علوم آزمايشگاهي برای ادامه تحصیل و گرفتن بورس تحصیلی مناسب تر است؟ تقویت رزومه در کدامیک از زمینه های علوم پایه و آزمایشگاهی مناسب تر است؟ کدام کشور ها برای فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی جایگاهی بهتر و دارای پیشرفت است؟

 

mailليسانس من علوم آزمایشگاهی است و تصمیم دارم برای ادامه تحصیل برای خارج از کشور اقدام کنم، چه مسیری به من پیشنهاد می دهید؟

جواب: با توجه به اینکه رشته علوم ازمایشگاهی به صورت یک لیسانس رسمی در بسیاری از کشورهای دیگر شناخته نمیشود توصیه می کنیم که ارشد خود را در ایران در یکی از گرایش های مجموعه علوم آزمایشگاهی(مثل هماتولوژی، ژنتیک پزشکی، ایمونولوژی و...) بگذرانید و با رزومه بهتری برای دریافت درجه دکتری در خارج از کشور اقدام فرمایید. در این رابطه موسسه علوم پزشکی سنا هم برای قبولی شما در مقطع کارشناسی ارشد علوم پزشکی و هم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور در قالب دو دپارتمان تخصصی می تواند به شما کاملا کمک کند.

 

بعد از گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در کشور، عواملی مثل معدل دوره ارشد در دروس اختصـاصی، رتبه بیم المللی دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اید، تعداد مقالات ISI چاپ شده توسط شما، Impact Factor مقالاتی که چاپ کرده اید و اینکه شما در آن مقالات نفر چندم هستید، تعداد خلاصه مقالات و ارائه آنها در کنفرانس های بین المللی، سابقه کار تحقیقاتی یا تدریس در دانشگاه و در نهایت نمره زبان و گاها GRE در گرفتن بورس تحصیلی خارج از کشور تاثیر بسزایی دارد.

 

 

شرایط اعزام به خارج برای فارغ‌التحصیلان علوم آزمایشگاهی

ممکن است بسته به کشور مقصد مانند ایتالیا، کانادا و... و همچنین نوع برنامه‌ای که قصد دارید در آن شرکت کنید متفاوت باشد. 

به طور کلی، مراحل و شرایط زیر می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

1. تحصیلات و مدارک: داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته علوم آزمایشگاهی یا رشته‌های مرتبط.

 

2. مدارک زبان: معمولاً نیاز به ارائه مدرک زبان (مانند IELTS یا TOEFL) برای کشورهای انگلیسی‌زبان وجود دارد.

 

3. معرفی‌نامه: داشتن نامه‌های توصیه از اساتید یا کارفرمایان قبلی.

 

4. تجربه کاری: برخی از برنامه‌ها ممکن است نیاز به تجربه کاری در زمینه علوم آزمایشگاهی داشته باشند.

 

5. ویزا و مجوز کار: بررسی شرایط ویزای مربوط به کشور مقصد و دریافت مجوز کار در صورت نیاز.

 

6. برنامه‌های تبادل دانشجو: برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات برنامه‌های تبادل دانشجو دارند که می‌تواند گزینه مناسبی برای اعزام باشد.

 

7. آزمون‌های تخصصی: در برخی کشورها، ممکن است نیاز به گذراندن آزمون‌های تخصصی یا معادل‌سازی مدارک داشته باشید.

 

8. پذیرش از دانشگاه یا مؤسسه: دریافت پذیرش از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی در خارج از کشور.

 

برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر، توصیه می‌شود با دانشگاه‌ها، سفارتخانه‌ها یا مؤسسات مربوطه تماس بگیرید.

 

 

❌دانشگاه‌ های سراسر جهان برای رفاه حال دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته‌ های مختلف، بورسیه‌ هایی را برای آن ها در نظر می ‌گیرند که این بورسیه ها می تواند‌ از طرف دولت، صندوق رفاه دانشگاه، سرمایه ‌گذاران، مددکاران یا موسسات مالی در اختیار دانشجویان واجد الشرایط قرار گیرد. بورسیه ها شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند. مثلا بورسیه های تشویقی به دانشجویان استعداد درخشان و همچنین مستعدی تعلق می‌ گیرد که در هر ترم تحصیلی، نتایج خوبی را به دست آورند و معدل بالایی کسب کنند. گاهی بورسیه ها مخصوص دانشجویان جدید الورود است و معمولا بر اساس شایستگی و معدل ترم در مقطع پیشین به آن ها اعطا می ‌شود.

 

گاهی بورسیه‌ تحصیلی خارج از کشور شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته و به دانشجویانی تعلق می‌ گیرد که در کنار تحصیلات خود به تحقیق و پژوهش و همچنین نگارش مقالات مختلف علمی می ‌پردازند و یا کسانی که که در کنار تحصیلات خود به تدریس دانشجویان ترم پایینی در کنار اساتید مشغول می شوند.

 

بعضی از دانشجویان تمایل دارند در کنار تحصیل خود به کار دانشجویی نیز مشغول شوند تا بتوانند هزینه های تحصیلی و زندگی خود را تقبل کنند. این دانشجویان گاهی در پردیس ‌های دانشگاهی و گاهی در خارج از دانشگاه مشغول به فعالیت می شوند.

 

لازم به ذکر است که دانشجویان می ‌توانند علاوه بر بورسیه‌ ها و کمک‌ هزینه ‌های تحصیلی، وام‌ هایی را نیز از صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه ‌ها و کمک‌ هزینه ‌های تحصیلی در رشته‌ ی علوم آزمایشگاهی، لازم است تا به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و از بورسیه ‌های مربوط به رشته‌ ی علوم آزمایشگاهی مطلع شوید.

 

 

سایت ‌هایی طراحی شده اند که شما می ‌توانید با ذکر نام دانشگاه و همچنین رشته‌ ی تحصیلی مورد نظر از بورسیه ‌های رشته ‌ی مربوطه مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بورسیه‌ های رشته ‌ی علوم آزمایشگاهی به سایت ‌های زیر مراجعه کنید:

scholarships.com

scholarshipportal.com

 scholarships.aspx

شما میتوانید برای مشاوره رایگان در این زمینه با ما در ارتباط باشید